Friday 14 April 2023

Kurus semudah ABC

Disebabkan saya seorang yang agak tinggi orangnya, bila badan naik selalu tak perasan sangat. Kalau tengok cermin and rasa besar pun cepat2 sedapkan hati cakap rangka besar haha :p

Sampailah satu masa sendiri kena keracunan makanan! Time tu kena admit hospital seminggu and sepanjang admitted tu berbotol2 air doctor masukkan sebab nak flush balik and to keep me hydrated. 

Itu adalah moment yang membuka mata saya untuk mengubah lifestyle saya. 

Since then memang husna cuba untuk makan sihat, kurangkan manis and tukar habit hidup. 

To be honest time tu yang paling banyak membantu saya adalah Shaklee! Haha sebab saya ni sangat sukakan manisan dan suka makan malam. Bila kita kena cut semua tu jadi tak tentu arah lah juga kan haha ye lah benda2 tak best ni memang agak sukar kita nak tinggalkan kan. 

Luckily, shaklee is my savior. Time tu turun 20 lebih kgs hanya dengan menjaga makanan dan ambil shaklee! Kurus tanpa senaman ya alhamdulillah mudah sangat. 



Lepastu kahwin and mengandung, ha naik berpuluh kgs again sebab makan tak ingat dunia dengan menggunakan alasan mengidam :p

Alhamdulillah lepastu turun dengan mudah semula! Again, Set Kurus Shaklee sangat membantu. 

Cycle ni repeat sebanyak dua kali ya sebab mengandung anak kedua pn banyak sangat naik walaupun waktu tahu kehamilan ada lah juga niat nak jaga badan tapi nampaknya niat tu tak berapa nak jumpa jalan hihi. 

Alhamdulillah lepas bersalin anak kedua pun turun laju juga dengan bantuan Set Kurus Shaklee.

My point here saya sendiri dah banyak kali naik turun naik turun naik turun sepanjang hidup ni. Ada naik sebab lemak semata ada juga naik sebabkan mengandung :D

Tapi nak cerita alhamdulillah setiap kali naik mampu kembali semula ke pangkal jalan sebab saya ada Shaklee! Set Kurus yang sangat membantu perjalanan kurus saya. 

Dont get me wrong ya, Set Kurus Shaklee bukan lah ubat yang bila kita makan tu terus auto kurus lepastu lagi lima tahun tiba2 datang segala penyakit. 

No, shaklee ni supplements. Supplements bermakna makanan tambahan. Bila badan kita cukup zat dan nutrisi, mudah untuk kita mengawal cravings dan elak makan berlebihan dan disebabkan itulah sangat mudah nak lose weight. 

3 steps mudah yang husna selalu syorkan kalau anda nak join our journey dalam Set Kurus Shaklee :


Mudah, lengkap dan insyaAllah padat dengan nutrisi 

Set Kurus ini bukan sahaja boleh di consume oleh kaum hawa ya (hehe biasalah selalu nak kurus ni perempuan je kan), lelaki pun boleh tau ni husna share sekali testimony dari one of my teammates :)


Paling penting once kita dah berjaya raih weight yang diidamkan, badan kita tak yo yo naik semula tau. As long kita memang jaga portion makan dan lifestyle, mudah untuk maintain. 
Best kan Set Kurus Shaklee ni? InsyaAllah dengan pengambilan yang betul kita dapat kurus dengan cepat dan semudah ABC kita boleh dapatkan a healthy lifestyle. 

Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan lah bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan sebarang penyakit.

Anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan pakar sekiranya anda menghidapi sebarang penyakit atau masalah kesihatan untuk tujuan diagnosis dan rawatan susulan sebelum mengambil sebarang supplement.

Pengedar Sah Shaklee,
Nurul Husna,
012-2707477

#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#Blogmegashaklee


No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...