Wednesday 26 April 2023

Insentif Shaklee Malaysia

 Waktu awal-awal husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni, niat husna hanya satu ; nak duit.

Time mula tu memang betul-betul redah sahaja. Tak faham sangat sistem Shaklee, tak kaji betul-betul apa yang Shaklee tawarkan etc. 

Hanya mula dengan satu aim ; nak duit. Walhal Shaklee merupakan salah satu company yang sangat generous. Bukan hanya duit yang ditawarkan malah kita juga berpeluang untuk meraih all C's dalam marketing plan Shaklee ;



Cash

Car

Convention

Alhamdulillah bulan pertama husna berniaga husna dah berjaya raih income RM2000+, which is sangat banyak untuk saya considering saya baru sahaja tamat belajar.



Yang paling husna amaze, walaupun niat asal hanya nak buat disebabkan duit, alih-alih dapat semua yang shaklee tawarkan. 

Seronokkan business ni? Tak perlu nak pilih, you buat you boleh dapat semua :)

Hari ni husna nak cerita pasal C Shaklee yang ketiga, Incentive Trip.

Tengok musim raya ni ramai kesana kesini kan.. Kita teringat lah juga detik-detik bercuti bersama company. 

First Incentive Trip husna bersama Shaklee adalah percutian ke Japan,



alhamdulillah tahun pertama buat Shaklee dah terus scored international trip. 

Husna ingat lagi the moment bila staff Shaklee minta confirmation husna nak join tak trip Shaklee ni, time tu husna berbolak balik tau sebab percutian bukanlah antara perkara yang husna kejar dalam bisnes Shaklee ni. 

Saya ni pula agak introvert orangnya kan.. Jadi bila nak pergi trip dengan rakan-rakan business yang lain ada la jugak segan dan gusar tu hehe plus alhamdulillah husna sendiri dah pernah pergi ke Japan dengan family. 

Tapi atas saranan mak ayah dan upline, husna setuju untuk pergi. Best decision ever. 

Kat sini husna nak highlight kan why incentive trip Shaklee is one of the best trip in the world :

1. Tak perlu pening fikir pasal itinerary. 

A sampai Z semua Shaklee dah arrange kan! Like arrange yang memang arrange ya bukan sekadar arrange kan ticket flights and hotel sahaja. 

Each trip yang kami pergi memang shaklee betul-betul masukkan tempat yang istimewa dan rare. Contohnya waktu husna pergi ke Japan Shaklee siap bawa kami naik ke Tateyama, punyalah rare sampai our tour guide cakap sepanjang dia kerja as tour guide kami adalah the only MLM company yang bawa naik kesitu. Best kan? 

2. Muslim friendly 



Company Shaklee is a global company yang berasal daripad US, maksudnya ianya bukanlah company yang bernaung bawah Islam. 

Tapi alhamdulillah setiap trip husna pergi dengan Shaklee, Shaklee sangat menitikberatkan kami muslim leaders. 

Dari bab solat (Shaklee siap provide jadual solat) sampai lah ke makanan (Shaklee akan make sure makanan yang kami makan semuanya halal masyaAllah). 

Seronok tau sebab usually kalau kita bercuti ke negara non muslim kita sangat terbatas bab makanan kan, either makan kebab or indian food je kan ehhe tapi dengan Shaklee kami siap dapat peluang untuk cuba their local food! 

3. Hundred Percent Five Stars! 

Waktu first trip husna bersama Shaklee husna ada tanya one of the masters apa yang buat beliau bertahan dengan Shaklee..

Jawapan yang diberikan sampai sekarang husna ingat hehe. Katanya dia seronok dengan Shaklee sebab Shaklee sentiasa memberikan yang terbaik buat their leaders. Dari bab recognition sampai lah ke trip, all 5 stars and tak cikai. 

So true! Setiap hotel yang kami duduk all five stars hotel, setiap restaurants yang kami makan semuanya five stars. Not just that, trip kami ke Switzerland baru-baru ni Shaklee sewa one extra bus just for our luggages! Haha punya lah banyak bagasi2 sampai terpaksa sewa lagi satu bas tau and kita tak payah pening pun sebab shaklee dah arrange dah tahu-tahu ada je dalam bilik kita bag kita. 

Best kan? Berbaloi kan buat bisnes Shaklee ni? Insentif Shaklee memang antara reward Shaklee yang kami sentiasa nantikan setiap tahun :)

Good news to all, tahun depan insyaAllah sekali lagi Shaklee akan bawa leaders ke Japan! Teruja sangat sebab even dah pernah Shaklee bawa ke Japan tapi this time Shaklee akan bawa ke other parts ya :).

Kalau tahun 2016 Shaklee bawa ke Tokyo insyaAllah tahun depan Shaklee akan bawa ke Nara and few other places :). 

Jom korang! Siapa berminat nak pergi cuti-cuti lima bintang semua company tanggung meh husna share kan bagaimana caranya. Kalau husna yang tak pernah ada basic business pun boleh, korang lagi boleh insyaAllah :)

Not just that, siapa yang baru nak bermula dengan Shaklee tahun ni sangat beruntung ya sebab cycle ni Shaklee juga ada offer extra cash sebanyak RM600! Untung ya korang hehe husna pn tak boleh fight tau cuba imagine kita dapat EXTRA RM600 tu banyak kan perkara boleh kita langsaikan dan tunaikan?

Ha dah excited kan? Terus rasa terketar dah tangan nak buat kan hehe meh lah sini come and join us :)


#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023


Regards,

Husna Bazlan

012-2707477


No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...