Monday 7 May 2018

PROTEIN YANG TERBAIK

Nak sihat kena ambil protein

Nak cantik kena ambil protein 

Nak kurus kena ambil protein

Nak rambut lebat kena ambil protein

Nak kuku cantik kena ambil protein

Nak hilangkan jerawat ke parut ke kena ambil protein

Sikit-sikit protein. Semua benda nak kaitkan dengan protein . Power sangat ke protein ni? Penting sangat ke protein ni? Blergh. 

Heheh worry not guys! Meh sini husna nak share sikit apa itu protein and kenapa dia penting sangat dalam kehidupan seharian kita. Husna bagi contoh simple lah yea, macam kita nak bina rumah.. Kita akan start dengan batu bata kan? Kalau kita dah buat cecantik tetibe ada tiga batu lompong terus jadi kureng kan? Malah tak keterlaluan husna kata rumah tu pun mudah roboh kalau dia ada lompong-lompong! Same thing apply dalam badan kita! Nak tubuh yang sihat nak kulit yang cantik nak badan yang ramping wajib memenuhi tuntutan protein pada badan kita. Sebab protein umpama blocks yang akan sempurnakan mana yang "lompong" tu. Ha faham kan ? :)

Now masuk kepada mana kita nak dapatkan protein and macam mana kita nak make sure protein yang kita ambil tu adalah protein yang terbaik. :). 

Macam husna memang setiap hari husna akan mulakan hari husna dengan pengambilan ESP Shaklee! Sumber protein yang paling terbaik and paling lengkap to start my day! Hehehe. Protein ada banyak jenis tau.. Dari pemakanan kita boleh ambil and dari minuman pun tak ada masalah :).


Husna tak larat nak makan semua ni dalam satu hari untuk make sure protein dalam badan husna lengkap! And semua ni pun tak jamin kita mendapat protein yang optimum sebab sekarang semua dah tercemar kan :).

Thats why husna pilih protein dari Shaklee! Sangat senang and mudah disediakan lepastu boleh digunakan whenever and wherever i want it.


Tahukah anda serbuk protein merupakan cara paling mudah untuk make sure kita peroleh protein yang cukup setiap hari? :)

Walau bagaimanapun, dengan lambakan jenama dan pelbagai jenis protein di pasaran, yang mana satu yang terbaik? :)

Now here are the tips yang husna nak share pasal protein yang baik dan lengkap. Boleh perhatikan ciri-ciri ni ada tak dalam serbuk protein yang sedang kita consume sekarang ke tak yea :D


  1. DAPATKAN SOYA 

    Sesuai untuk semua orang termasuk mereka yang sensitif kepada laktosa.
    -Mengandungi pelbagai faedah seperti berkesan untuk mengurangkan kolesterol 
    -Pengambilan protein soya yang berterusan membantu wanita menopos menangani sindrom menopos seperti kepanasan badan 
    -100% berasaskan tumbuhan dan sesuai untuk individu vegetarian 

  2. TIADA GULA PASIR TAMBAHAN 

    Kebanyakan pengeluar menambah gula pasir ke dalam serbuk protein mereka untuk meningkatkan rasa. NO! Dont choose that.
    -Pengambilan protein membantu memastikan anda tidak mengambil kalori yang berlebihan. Kalau kita ambil protein yang ada gula whats the point? :)
    -Membantu mengekalkan paras gula darah yang sihat. Kalau kita ambil protein yang ada gula whats the point? :)

  3. MEMPUNYAI INDEKS GLISEMIK YANG RENDAH 

    Indeks glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan terhadap paras gula darah anda. Protein dengan GI yang tinggi menyebabkan lonjakan gula darah dan mengakibatkan kita mudah letih, mudah marah dan mudah lapar. Protein soya GI rendah membantu :
    -Mengekalkan paras gula darah yang sihat.
    -Meningkatkan rasa kenyang, menjadikan anda kenyang lebih lama.
    -Mengawal dan menguruskan pengambilan makanan dan berat badan.

  4. LENGKAP DENGAN 9 ASID AMINO PENTING 

    Asid amino adalah blok untuk menghasilkan protein. Pengambilan harian 9 asid amino penting untuk :
    -Fungsi badan yang optimum.
    -Proses biologi seperti memberi struktur sel, mengangkut dan menyimpan nutrien serta membentuk organ, kelenjar dan otot.
    -Membaiki tisu seperti kulit, tulang dan rambut.

  5. BUKAN GMO 

    Organisma yang diubahsuai secara genetik (GMO) adalah tumbuhan, haiwan ataupun mikroorganisma yang genetiknya diubahsuai dengan menggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. Pengambilan terlalu banyak makanan GMO boleh menyebabkan masalah kesihatan dalam jangka masa panjang. Sumber bukan GMO memastikan :

    -Nutrien kekal dalam sumber makanan
    -Alternatif untuk makanan yang lebih sihat dan selamat 

  6. RENDAH LEMAK 

    Akhirnya anda mahu mendapat faedah protein dari serbuk yang anda pilih dan bukannya lemak. 

    -Membantu mengekalkan jisim otot
    -Membantu mengekalkan tahap kolesterol
    -Pilih kurang daripada 3g lemak untuk setiap 100g serbuk protein
#TahukahAnda
Pengambilan 25g protein soya setiap hari memberi kesan penurunan tahap kolesterol :)



Power kan? Agak-agak dah boleh agak tak kenapa husna pilih protein dari Shaklee? Hihi sebab Shaklee dah menjanjikan protein mereka mempunyai semua ciri-ciri diatas! And alhamdulillah sepanjang husna consume ni husna sendiri dah alami perubahan and dah rasai sendiri perbezaannya :')

Berminat nak dapatkan Protein terbaik dari Shaklee secara online? Boleh direct purchase kat link ni. Nanti dah beli laju2 msg husna untuk dapatkan special consultation and tips okayh? :)



Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan lah bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan sebarang penyakit.



Anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan pakar sekiranya anda menghidapi sebarang penyakit atau masalah kesihatan untuk tujuan diagnosis dan rawatan susulan sebelum mengambil sebarang supplement.

Pakar Kecantikan Anda,
Nurul Husna,
{1127918}
012-2707477



No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...