Tuesday 8 May 2018

WORK NOW REST LATER

Lets do our future a favor and work hard now.



Jangan tunggu bila "ada sebab" baru nak bertindak.. Jangan tunggu bila ada "keperluan" baru nak gelabah.. Jangan tunggu ada "dugaan" baru nak berubah. 

No, do it now.. Sebab eventually later akan jadi never.. Bila kita dah diuji kita dah takkan berfikiran waras.. Kita hanya tahu kita nak selesaikan and kita akan buat whatever it takes sahaja.. 

Kalau husna down, husna selalu sangat boost up husna punya spirit dengan cakap husna, apa yang awak buat ni untuk masa depan awak.. Nak down down ni buat apa? Kalau awak susah siapa yang nak tolong..



Ha giteww sekali ai cakap dengan diri ai tau haha

Ingat, apa kita buat sekarang.. Siapa kita sekarang yang menentukan masa depan kita. Masa depan kita sangat bergantung dengan kita yang sekarang! So jangan tangguhkan kejayaan! Just decide what you want and go for it :)

Here are some checklist yang husna nak share, what to do now kalau kita masih blur tak tahu nak buat apa and mula dari mana.. Boleh check ni untuk make sure masa depan kita berterima kasih dengan kita insyaAllah :)



  1. Focus on yourself

    Percaya tak husna cakap dari kecik hidup kita asyik nak memuaskan hati orang sahaja? Bila sekolah rendah kita kena capai sesetengah tahap untuk puaskan hati mak ayah kita.. 

    Bila kita sekolah menengah and uni pun kita bukan boleh sangat tentukan aliran apa kita nak, lebih kepada orang lain yang dah decide.. 

    Even dalam mencari pasangan hidup pun kita takut nak pilih pilihan hati kita sebab takut orang lain membawang dengan siapa yang kita pilih.. So basically kita macam tak pernah nak jaga and investing in ourselves and this is not a good thing!! 

    Start investing untuk improve kan diri kita.. Ambil masa untuk muhasabah diri sendiri.. Bila kita dah aim nak jadi better, sekeliling kita akan jadi lebih baik and baik insyaAllah :)

  2. Tahu nilai diri 

    Kita semua dilahirkan dengan kelebihan dan keunikan yang tersendiri. Orang yang tahu harga diri and yang sentiasa menghargai diri adalah orang yang bahagia.. Dia tahu value dia. Dia takkan mudah nak compare lives dia dengan orang lain.. So know your values :)

  3. Ukur kejayaan sendiri 

    Tahu tahap kejayaan kita.. Tahu bila mana kita sendiir berjaya.. Sekarang ni kita hidup dizaman robot. You have to do this.. Kalau you nak berjaya you kena capai this and this.. Kita dok ikut je tapi dalam hati tak ada pun rasa puas atau bahagia. Jadi maklum and tahu dulu apa definisi kejayaan dalam hidup kita.. 

  4. Keep on learning

    Dont stop learning. Banyak sangat perkara dalam dunia ni yang kita tak tahu.. Banyak lagi ilmu yang kita tak pelajari.. Jangan berhenti belajar and jangan berhenti membaca.. Pastikan kita sentiasa ada progress dalam hidup.. 

  5. Tak ada istilah terlambat 

    Dimana pun kita.. Siapa pun kita.. Berapa pun umur kita.. Selagi nyawa masih dikandung badan, kita sentiasa ada peluang untuk berjaya! Yang dah lepas biarkan ia berlalu, focus pada masa sekarang dan akan datang!


    All you have to do is plot your course and go! Good luck ;)
Love,
Husna Bazlan

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...