Monday 18 December 2017

3 IN ONE!!

"Saya taknak bebanyak! Saya nak satu sahaja yang merangkumi SEMUA!!!

Give me that."

Husna selalu kena macam tu.. Customer datang minta consultation nak sihat and nak cantik... Tapi taknak satu set. Nak seketul sahaja. Sebab leceh katanya nak kena ambil banyak2 and tak dapat commit. 

Okay, tak ada masalah. The fact yang you nak sihat is a good step dah hihi.

So kat sini husna nak share supplement yang sangat senang, bagi je chance kat your body for a week and anda akan sangat amaze dengan kesannya insyaAllah

ESP (Energizing Soy Protein) dari Shaklee adalah jawapan yang anda cari dan mahukan untuk memberi solusi 3 in 1 ; Tenaga, Kecantikan dan Kesihatan!




ESP Shaklee adalah minuman berprotein tinggi berasaskan kacang soya NON GMO. Hebatnya ESP kerana ia BEBAS KOLESTEROL dan mempunyai kandungan index glisemik rendah. Ini bermaksud ESP sangat sesuai untuk mereka yang menghidapi penyakit kencing manis serta mereka yang ini menurunkan berat badan.




ESP juga adalah sumber kalsium dan zat besi yang baik, sejurusnya menjadikannya minuman kesihatan yang sesuai untuk sesiapa sahaja! 

Lebih-lebih lagi bagi ibu hamil, berpantang dan menyusukan bayi.

Nama ESP memang nampak macam simple. ESP tu apa? Especially ke hew hew. Sekali dengar kita rasa hambar je kan.. Tapi once anda pinjamkan dan beri peluang ESP kepada tubuh anda untuk satu minggu.. Kita kasi satu minggu je.. Pasti akan terasa kehebatannya :D

Satu hidangan ESP bersamaan dengan :

  1. 3 gelas susu 

  2. 8oz yogurt

  3. 3oz daging

  4. 3 biji telur 

Berapa keperluan protein badan kita dalam sehari?

DRI (Dietary Reference Intake) mencadangkan 0.8-1 gram per kilogram berat badan. Walau bagaimanapun jumlah protein yang diperlukan badan bergantung kepada pelbagai faktor antaranya umur, tahap activities dan tahap kesihatan kita.

Contohnya mereka yang sedang dalam proses penyembuhan dari sebarang kecederaan, pembedahan atau warga emas memerlukan protein yang lebih tinggi dalam diet seharian mereka. 

Bagi mereka yang ingin membina badan, dicadangkan mengambil sehingga 2.2g protein per kilogram berat badan. 

Secara puratanya, protein yang diperlukan oleh seorang dewasa :

  • Lelaki : 56g

  • Wanita : 46g


Adakah pengambilan protein tambahan mempunyai kesan negative?

Husna selalu diajukan solan, tak rosak ke buah pinggang kalau terlebih protein? Tak ganggu digestive system ke etc etc. 

Bagi mereka yang memang mempunyai masalah buah pinggang, adalah lebih baik jika anda sendiri mendapatkan nasihat doctor mengenai jumlah pengambilan protein yang bersesuaian dengan tahap kesihatan anda.

Tapi sukacita ingin husna maklumkan, pengambilan soya yang mengandungi isoflavone mampu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular terutamanya dalam wanita yang menopaus. Ia juga mampu mengurangkan risiko osteoporosis. 

Maka jadikan ESP Shaklee sebahagian dari diet sihat anda! Rasai sendiri kehebatannya!


*products ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Husna,
{1127918}
012-2707477






No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...