Tuesday 19 December 2017

PERLU LAGI KE COLLAGEN?

Shaklee Collagen Powder merupakan antara product shaklee yang sangat laris sepanjang husna berniaga Shaklee. 




Husna sendiri baru sahaja mencuba Collagen Shaklee.. Before this rasa tak perlu lagi sebab kulit kiter dah cantik. Eh ? Hehehe. Bila hadir kelas nutrisi yang Shaklee anjurkan pasal Collagen baru rasa ada kesedaran nak try.

Tahukah anda, bila umur kita dah masuk 20, automatically sudah wajib bagi kita consume collagen?

Kita semua dilahirkan dengan cukup sifat termasuk tahap kolagen dalam badan.. Tapi makin kita menginjak usia, kolagen dalam badan kita makin berkurangan. 

Atas faktor umur, persekitaran, pemakanan dan lain-lain.

Jadi bagaimana nak cari collagen yang bagus pada tubuh? Zaman sekarang ni terlampau banyak collagen yang ada dipasaran. Dari yang paling murah hingga paling mahal. Agak merisaukan sebenarnya sebab dari segi safety macam mana? Is it really okay to consume? :(

We really have to be aware of what we consume, because we dont want to end up with liver failure or kidney failure kan?

So what is collagen?

Collagen adalah sejenis protein yang paling banyak didalam tubuh manusia. Ia menyumbang sebanyak 75% dari berat kulit kita! Collagen yang mencukupi didalam tubuh akan terpancar pada kulit yang cantik serta kelihatan muda! :)



10 lokasi collagen dalam tubuh :-
  1. Kulit & Kuku

  2. Tendon dan Ligaments 

  3. Rambut

  4. Tulang rawan (sendi)

  5. Tulang

  6. Kornea mata

  7. Salur darah

  8. Usus

  9. Otot

  10. Gigi

Produksi collagen dalam badan akan mula berkurang sejak kita berumur 20an.. Kesan ini akan mula zahir sebagai tanda-tanda penuaan. 

Umur 20an : Kulit akan mula kelihatan ditelan zaman, perubahan tekstur kulit menjadi lebih kasar, tona kulit yang tidak sekata.

Umur 30an : Garis halus mula terbentuk di dahi dan di hujung mata

Umur 40an : Lemak di tepi dahi dan bahagian atas pipi akan muka hilang, menjadikan penampilan dahi seperti berlekuk serta muka makin cengkung.. Bahagian bawah mata akan kelihatan kendut dan berkedut. 

Umur 50an : Kulit leher berkedut dan kendur

Umur 60an : Kulit kesemuanya menjadi kendur dan berkedut. 



Dizaman sekarang, kebanyakan dari kita masih aktif berkarier diusia senja. Kita dah tak pelik tengok mereka yang sudah berumur 60 tahun tapi masih kesana sini menghadiri events. Husna sendiri bayangkan bila husna dah masuk 50s nanti husna masih kuat dan teguh untuk hadiri conference shaklee atau pergi bercuti bersama shaklee. Tidaklah husna expect husna akan kelihatan seperti umur 23 waktu itu.. But at least husna nampak presentable, insyaAllah :D





*products ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Husna,
{1127918}
012-2707477

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...