Tuesday 28 November 2017

OMEGA GUARD

SAYANGI KESIHATAN , CINTAI DETIK KEHIDUPAN

Omega Guard : Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi. 

Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan - asid lemak penting omega - 3, dimana tubuh anda tidak mampu hasilkan sendiri. Dua jenis utama adalah EPA dan DHA, penting untuk kesihatan manusia. 



PERBEZAAN MINYAK IKAN SHAKLEE.

Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. 

Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan product omega dipasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan lain-lain. 

Satu sajian Omega Guard membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.

Kebanyakan pengusaha-pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. 

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semula jadi.

KEISTIMEWAAN MINYAK IKAN SHAKLEE

  1. Minyak ikan Berpekatan Tinggi 

    Omega Guard membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega03 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).

  2. Penyulingan Molekul Berganda 

    Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam Omega Guard menjalani proses moden Penyulingan Molekul Tiga Peringkat yang memekatkan asid lemak Omega-3 dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbum, kadmium, arsenik dioksin, PBC dan lain-lain bahan tercemar.

  3. Mengurangkan bau dan rasa hanyir 

  4. Sahabat Laut. 

    Omega Guard Shaklee telah diiktiraf oleh Friend of the Sea untuk membantu memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tinggi yang stabil untuk produk Shaklee tanpa menjejaskan alam sekitar. 



MANFAAT UTAMA OMEGA GUARD 
  • Mencegah penyakit saluran darah dan strok

    EPA dan DHA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala.
  • Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori

    DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA juga meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer memelihara penglihatan dan pendengaran.
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru

    Omega Guard mampu mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan buah pinggang.
  • Menentang cancer

    Kajian menunjukkan bahaya Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostot dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, meransang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas kanser untuk berfungsi dengan lebih effective.
  • Memeliharan fungsi-fungsi sendi

    Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan lebih effective.
  • Mencegah Insomnia

    Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbingan, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.
KENAPA IKAN LAUT AIR DALAM?

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price, telah menemui satu rahsia : Penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.

Orang Eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis.

Manaka, kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara yang bekerja sebagai pemburu, makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan diri dan jantung. 

Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan :
Ikan air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat peyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan. 

*produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Husna,
{1127918}
012-2707477

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...