Tuesday 28 November 2017

LECITHIN COMPLEX

LEMAK YANG KITA PERLUKAN.

Lesitin dikenali sebagai pengelmusi semula jadi yang menguraikan lemak menjadi molekul-molekul kecil untuk penghadapaman. Lesitin juga ditukar menjadi asetilkolina di dalam tubuh anda, yang diperlukan untuk membantu mengekalkan tubuh yang sihat. 

PERBEZAAN LECITHIN SHAKLEE

Ianya diekstrak dari kacang soya organic bukan GMO. Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80 mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak yang tidak tepu.

Shaklee Lecithin diperbuat menggunakan sumber semula jadi daripada kacang soya.

Akademi Sains Kebangsaan menetapkan bahawa kolina penting dalam pemakanan kerana lesitin adalah bahan larut lemak yang dipanggil fosfolipid, yang terdiri daripada kolina dan inositol. Ia boleh ditemui dalam semua sel hidup. Keduanya merupakan komponen utama sel membran, yang mengawal aliran nutrien ke dalam dan ke luar sel. 

MANFAAT UTAMA LECITHIN SHAKLEE

  1. Menyerap vitamin yang larut-lemak 

    Membantu tubuh dalam menyerap A, D, E dan K yang larut lemak. 

  2. Melindungi Hati 

    Menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati. 

  3. Pemecahan Lemak dan Kolesterol 

    Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salurdarah. Pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalam tubuh.

  4. Pelansingan 

    Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantitit yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang. 

  5. Mencantikkan otot dan kulit. 

    Membentuk sel kulit, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan. 

  6. Menghalang kejadian batu karang 

    90% dari batu karang terjadi dari kolesterol, lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang. 

  7. Mempertingkatkan daya ingatan 

    Lecithin mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. 

  8. Meringankan sembelit.

    Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus. 
*produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...