Tuesday 28 November 2017

ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

NUTRISI HEBAT SEMULA JADI.

Alfalfa bermaksud "raja segala makanan" dan ada sebab gelaran tersebut diberikan - ia sangat berkhasiat. Alfalfa mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sedalam 6 meter ke bawah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. Tumbuhan ini membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, klorofil, zat besi, magnesium, mineral surih, fosforus dan vitamin.

Alfalfa Complex adalah Shaklee Signature Formula yang asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950 an.

Ditanam dikawasan subur, Antelope Valley, California, Shaklee menuai alfalfa semasa di puncak kematangan - semasa berumur 2 tahun, untuk memastikan anda memperolehi kandungan nutrisi sebaik mungkin. 

Selepas dituai, ia diletakkan untuk pengeringan di bawah udara segar dan sinar matahari panas California, dan Shaklee hanya menggunakan serbuk dedaun untuk menghasilkan tablet alfalfa. 


PERBEZAAN ALFALFA SHAKLEE

Alfalfa Complex memiliki Medicago Sativa yang memiliki gred paling tinggi dikalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki kedalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa hanya akan dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfafa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung didalamnya. 

Segala process dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300 mg Alfalfa.

MANFAAT UTAMA ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi - Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.

Antara manfaat Alfalfa :

  1. Mencuci hati, darah dan usus 

    Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dalam badan, membersihkan hati, kolin, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

  2. Melawan Alahan 

    Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.

  3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut.

    Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit. 

  4. Menyingkirkan lemak kolestrol 

    Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit hantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

  5. Melegakan keletihan 

  6. Mencegah Artritis.

*produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.




No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...