Friday 2 November 2018

Lemak Yang Tidak Menggemukkan

Apa yang terlintas kat fikiran korang bila baca tajuk ni? Eh ada lemak yang tak gemuk? How come meh? Haha i used to be one of you guys. Asal sebut lemak je terus bayang lemak-lemak degil kat badan yang jenis tak faham bahasa tu haha. 

Tapi sebenarnya lemak terbahagi kepada dua tau! Ada lemak baik ada lemak tak baik. Ada lemak yang membantu and kita perlu and ada lemak yang we have to get rid of :). Jadi hari ni sempena promo Omega Guard ni husna nak share pasal one of lemak baik, yang sangat penting and keperluan harian kita tapi sering diendahkan.


Macam yang kita semua tahu, lemak Omega-3 memberi pelbagai manfaat kesihatan kepada tubuh manusia, seperti meningkatkan peredaran darah, kesihatan otak dan juga menggalakkan kesihatan sendi. 

Tapi adakah anda tahu ia juga boleh membantu mengurangkan berat badan yang berlebihan but of course kena la dengan exercise and jaga pemakanan hihi. Jom dapatkan tubuh yang menawan dengan lemak sihat ini woot woot! 

Simpanan lemak yang berlebihan dalam badan merupakan salah satu faktor utama bahawa ianya menyumbang kepada peningkatan berat badan. Kajian menunjukkan bahawa Omega-3 dapat membantu kita mencapai tahap lemak badan yang sihat kerana :


  1. Meningkatkan kadar metabolik ; kadar kalori badan yang anda bakar dalam sehari. 

  2. Meningkatkan kadar pembakaran lemak.

  3. Meningkatkan peredaran darah ke otot-otot badan semasa bersenam dan menambahkan keupayaan tubuh untuk membakar lebih banyak lemak. 

  4. Mengawal paras lemak yang sihat yang terkumpul dari pemakanan harian kita. 

Bukan tu sahaja tau, dengan pembambilan Omega juga kita mampu menyeimbangkan rasa kenyang! Siapa je yang taknak kenyang kan haha. Dua hormon utama ; ghrelin dan leptin berperanan mengawal rasa lapar dan kenyang. Gabungan diet yang seimbang dan pengambilan Omega-3 didapati bermanfaat untuk mengawal atur dua hormon ini dan meningkatkan rasa kenyang dalam tempoh yang lama :)

Plus, Omega -3 juga mampu mengurangkan tekanan. Tekanan boleh menyumbang kepada peningkatan berat badan. Omega-3 membantu mengawal atur tahap kortisol yang sihat, ia adalah hormon tekanan yang menyebabkan anda menimpan lemak, bukannya membantu membakar kalori-kalori yang degil.


Now dah jelas kan yang bukan semua lemak adalah lemak yang jahat. Ada lemak yang baik yang badan kita memerlukannya. I chose Omega Guard dari Shaklee cause ianya lengkap dengan semua jenis Omega yang we need :)



Now Omega Guard tengah promo tau! Pls grab it, laku keras i tell youhhh! 


Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan lah bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan sebarang penyakit.

Anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan pakar sekiranya anda menghidapi sebarang penyakit atau masalah kesihatan untuk tujuan diagnosis dan rawatan susulan sebelum mengambil sebarang supplement.

Pengedar Sah Shaklee,
Nurul Husna,

012-2707477

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...