Friday 2 November 2018

Hari Hari Hari Sabtu

Korang tengah buat apa teww? Tengah redah jam ke hihi. Husna kat rumah ni chilling2 dengan baju kelawar (dah mandi okay but sebab duduk rumah kita pakai lah baju paling comfy yeay) sambil tunggu bibik buatkan sandwich Tuna and tengah dengar lagu hindustan.


Heaven sangat kan hiks! 

Alhamdulillah disaat orang lain sebok menguruskan segalanya pada hari sabtu ahad sebab ni sahaja waktu lapang, husna santai dirumah. 

Disaat orang lain berpusu-pusu kat shopping mall meluang masa bersama family, husna mampu bonding juga dengan family dirumah. 

Disaat orang lain hanya ada 2 hari sahaja untuk settle their things husna ada everyday. I can go the mall or everywhere i want..

Because the time is mine. Because i choose this path. Husna selalu percaya kita diberi pilihan dalam hidup ni, kita boleh pilih kita nak buat apa dan bagaimana kita nak menentukan hidup ni.. Its all within our power. Allah dah jadikan kita dengan sebaik-baik ciptaan, kita merupakan khalifah dimuka bumi ni. 

Jadi use it wisely. Kita tak perlu nak jadi robot yang everyday routine sama or even in a rat race yang lari-lari tapi tak tahu kemana.. Pusingnya kesitu juga. 

Oh pls dont get me wrong, sungguh husna salute orang yang bekerja and berkhidmat pada syarikat. Ni hanya my point of view and dari sudut pandangan husna pada mereka yang selalu complain tak ada masa or tak suka kerja. Trust me guys ramai gila kat luar sana yang tak enjoy langsung bekerja and kerja dalam rasa terpaksa sahaja.

Dont lah do like that. We only live once! Kalau bukan kita yang nak susun atur and maniskan serta live this life to the fullest, siapa lagi?



Embrace yourself and just do what you wanna do :)

Xx,
Husna Bazlan

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...