Sunday 28 October 2018

5 Sebab Badan Kita Memerlukan Kolagen

Husna dah kenal collagen ni lama dah, sebelum husna meniaga shaklee lagi. My mum pengguna tegar collagen shaklee. Tapi sis tak ambil la.

Even lepas husna dah mula berkecimpung dengan business ni pn husna still tak consume sebab rasa "muda and tak perlu" HAHA so perasan i know! Sampailah last year i went to Japan and tengok masters Shaklee ni semua kulit gebu and cantik semacam!
Kebetulan bila balik tu pula ada kelas nutrisi pasal Collagen and nutritionist tu tekankan pengambilan collagen seawal 20an. Sebab time tu collagen dalam badan kita dah mula berkurangan kan..

Time tu terus kemain sis beli collagen and terus consume and commit. Tapi kejap je la haha pastu on off semula teghuk betul perangai isk isk. 

Anyway no worries sebab this past few months husna dah consume collagen balik sebab nak kahwin. Haha ni la manusia, bila ada sebab baru nak ambil :/. Korang tahu tak kenapa kena ambil collagen ni? 

Tahu kan collagen sangat terkenal dengan manfaatnya terhadap kesihatan kita terutamanya tang kulit (sebab ni la ai ambil lol). Tapi ada juga sebab lain yang mewajibkan kita consume collagen starting today! 


  1. Kolagen Adalah Bahan Utama Untuk Kulit Yang Lebih Tegang

    30% protein dalam badan kita adalah collagen. Ia memegang semua sel kulit bersama, mengekalkan keanjalan kulit dan memastikan ikatan bahagian dalaman dan luaran kulit tetap kuat. 

    Pendedahan kepada pelbagai faktor termasuk umur boleh menyebabkan kulit kita secara beransur-ansur hilang keanjalan dan ketegangan. Tambahan suplemen collagen ke dalam rejim supplement harian kita kalau taknak kulit kendut dan berkedut! 

  2. Kolagen Mengokong Kesihatan Sendi 

    Disebabkan kolagen membantuk blok bangunan asas sendi, ia memainkan peranan penting untuk menyokong kekuatannya, fleksibiliti dan pergerakan sendi. Ia kaya dengan asid amino untuk memberikan sokongan dan keanjalan kepada tisu penghubung seperti tulang rawan, tulang, tendon dan ligamen untuk menyokong gaya hidup aktif kita. 

  3. Katakan YA Kepada Rambut Dan Kuku Sihat 

    Rambut dan kuku kita memerlukan kolagen untuk kekuatan dan keanjalan. Dengan mempunyai gudang penyimpanan kolagen yang mencukupi, ia menyokong penyerapan nutrien pada kulit kepala dan membina semula struktur asas kuku supaya mereka tumbuh sihat, memberikan kita rambut dan kukut yang kuat dan teguh. 

  4. Penghasilan Kolagen Berkurangan Setiap Tahun 

    Menurut Pembantu Profesor dermatologi di University Of Pittsburgh dan Pengarah Pembedahan Kosmetik dan Pusat Kesihatan Kulit, selepas umur 20 tahun, badan anda menghasilkan 1% kolagen berbanding tahun sebelumnya. 

    Pengurangan ini membawa kepada garis halus, kedutan dan kulit yang kering serta kusam. Ini tidak sepatutnya menghalang anda daripada kelihatan dan berasa lebih muda tahun demi tahun, jadi mula ambil collagen nowwww!

  5. Kolagen Anda Rosak Setiap Hari

    Pencemaran alam sekitar, bahan kimia berbahaya dan sinar UB menghasilkan radikal bebas dibawah kulit kita, menyebabkan kerosakan termasuk kolagen. Pendedahan berterusan kepada faktor ini dalam jangka masa panjang boleh mengakibatkan tahap kolahen menjadi rendah, menyebabkan penuaan pramatang. Walaupun kita tak boleh elakkan diri dari pencemaran dan sinaran UV, kita boleh kekalkan tahap optimum kolagen untuk kulit yang sihat, muda melalui pengambilan harian kolagen.
Jadi dah nampak kan keperluan collagen ni? Bukan sahaja penting untuk kulit tapi basically dia cover a sampai z badan kita. Jadi kalau nak badan yang sihat and kuat pls jangan culas ambil collagen :). I chose collagen brand Shaklee cause i know thats the best for me. Kalau korang nak tau lebih lanjut boleh msg husna je naa hihi

Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan lah bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan sebarang penyakit.


Anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan pakar sekiranya anda menghidapi sebarang penyakit atau masalah kesihatan untuk tujuan diagnosis dan rawatan susulan sebelum mengambil sebarang supplement.

Pengedar Sah Shaklee,



Nurul Husna,

012-2707477

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...