Thursday 15 March 2018

CARA MELINDUNGI KULIT

Memandangkan cuaca sekarang panas Ya Rabbi. Yang tahap nak mandi sejuta kali.. Yang tahap taknak keluar rumah and tahap nak minum air 10 tongsss.

Tu tak masuk cerita berapa ramai yang jatuh sakit sebab cuaca yang panas menggila ni kan? :(

Husna rasa nak share sikit lah cara-cara nak protect kulit and badan kita hehe. 

Melindungi kulit dari apa? Dari radikal bebas yang boleh merosakkan kulit!

Tips yang petama make sure kita minum loads and loads and loads of water! Penting okay pastikan diri kekal hydrated dengan cuaca sekarang! Macam husna senang je. Husna akan sentiasa make sure ada Performance Drink dari shaklee by my side. Minuman isotonik yang tidak mengandungi karbonat. Jadi bila minum tu tak buat perut kembung and perut berangin compare to bila kita minum drinks lain yang berkarbonat. 

Tips yang kedua kena makan makanan yang healthy terutamanya buah-buahan dan makanan yang banyak serat.

Tips yang ketiga and paling penting, amalkan vitamin C!

Meh lah kita alami semula nikmat kesihatan dengan mengambil nutrien yang tepat. Vitamin C adalah vitamin yang larut air yang mempunyai pelbagai fungsi terhadap badan dan fungsi utamanya adalah sebagai antioksida. 

Ia juga memainkan peranan yang sangat penting untuk melindungi kulit, menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya semua yang boleh cover badan kita.

Kenapa vitamin C penting? Sebab bila cuaca terlampau panas, vitamin C yang sedia ada untuk protect immune kita akan mudah rosak.. Ditambah pula dengan badan akan mula kekeringan dek kerana cuaca panas tadi. Tu yang menyebabkan kita senang sangat sakit and kulit senang sangat rosak :(


Keistimewaan Vitamin C Shaklee 


  • Merupakan produk semulajadi yang dihasilkan daripada ekstrak jagung serta sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitive. 

  • Sistem perlepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan dan mengurangkan pembaziran vitamin C. 

    Ianya bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.


  • Diperkaya dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesanannya :).


Macam mana kita nak tahu badan kita kekurangan vitamin C akibat cuaca yang panas ini?

  1. Mudah selsema 

  2. Mudah stress

  3. Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik

  4. Tapak kaki keras dan kasar

  5. Mudah bersin

  6. Luka yang lambat baik

  7. Wajah nampak tua berbanding usia (vitamin C membantu pembentukan kolagen)

  8. Mudah dapat ulcer

  9. Mudah demam

And banyak banyak banyak lagi. Nampak tak betapa pentingnya vitamin C pada tubuh kita? Jadi jangan culas yea pengambilannya :D

Tip senang nak tau kita cukup tak vitamin C, cuba goreskan kulit tangan dengan menggunakan kuku sendiri, jika ia menghasilkan satu garisan warna putih yang jelas dan nyata.. Ha tu tandanya anda kekurangan vitamin C yang sangat ketara!

Ingin mendapatkan vitamin C yang paling best yang husna sendiri consume? Boleh direct purchase kat link ni then msg husna laju2 untuk special consultation and extra tips okay? :)

*product ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.




Pengedar Sah Shaklee Anda,
Nurul Husna 
{1127918}
012-2707477




No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...