Wednesday 29 November 2017

PERLINDUNGAN - NUTIFERON SHAKLEE



Memastikan sistem pertahanan tubuh anda berfungsi dengan baik, selamat dan semula jadi.



Nutiferon : Penemuan terhebat dalam bidang immunologi. Interferon buat julung kalinya oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954. 

Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia (Nutiferon).

Sebatian proprietari esklusif ekstrak empat tumbuhan yang diperolehi daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga Japanese Honeysuckle.



Nutiferon adalah satu Formula Exclusive dan di Paten oleh Shaklee dan tidak dijual dikedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee. 

Didalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes, HIV dan lain-lain. Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.


MANFAAT UTAMA NUTIFERON SHAKLEE. 

  1. Mengukuhkan  Sistem Imun dalam masa 3 hari 

    Ianya satu-satunya interferon semulajasi didunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh : T-cells, B-cells dan makrofag. 

  2. Melawan Kanser & Tumor

    Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

  3. Melindungi dari Influenza

    Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan kepada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza. 

  4. Melambatkan Penuaan 

    Formula unik Nutiferon meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat. 

  5. Mengurangkan Infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C

    Keberkesanan Nutiferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimunkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, mundah dan lain-lain.


DARI MANA DATANGNYA VIRUS, KUMAN DAN MIKROB?

Kita sentiasa terdedah kepada beribu-ribu jenis mikrob melalui pernafasan (hawa-dingin, gas buangan, asap, virus diudara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabut, habuk hama pada selimut. pengangkutan awam, peluh, air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dan lain-lain.

BAGAIMANA MIKROB MENJEJASKAN KITA?

Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dan lain-lain. 

Sel-sel yang teroksida dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan lain-lain.

#FaktaMenarikShaklee

Ahli sains dan pakar perubatan telah mengenal pasti interferon sebagai komponen utama yang memastikan sistem imun yang kuat.

*produk-produk ini bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 


Husna,
{1127918}
012-2707477





No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...