Wednesday 10 April 2019

The Shortcut

Bila kita meninggal dunia nanti, akan ada tiga amalan kita di dunia yang berterusan ;
Pertama, anak yang soleh
Kedua, ilmu pengetahuan yang member faedah
Ketiga, amalan sedeqah.

Yang pertama and kedua sangat susah untuk kita yakin dapat. Macam contoh anak yang soleh, kalau meninggal dunia time single macam mana kan.. Jadi husna rasa cara terbaik and insyaAllah paling mudah dan tidak ditapis adalah melalui sedeqah yang berterusan. 

Baru-baru ni mentor Shaklee husna called me and ask whats my biggest reason to succeed at this time? Lama husna terdiam memikirkannya. 
Adakah sebab diri sendiri? Or sebab husband? Or sebab nak beli rumah? Or nak berbakti kepada family?

Sampailah mentor husna cakap, you kena letakkan sebab nak berjaya untuk Akhirat kelak. 

Lets make it clear.. Ask yourself now, berapa kita mampu bersedeqah bulanan? Or even mingguan? Or puasa nanti kita ada tak set nak belanja ifthar dimasjid atau tempat menuntut ilmu? :). Semua tu memerlukan duit, no? 

Atau pada keluarga kita sendiri.. When was the last time kita belanja mak ayah adik beradik kita? Kalau keluar kita mampu tak nak bayarkan time makan? Ni raya dah nak dekat kita ada tak fikir nak bagi mak ayah kita extra duit.. Ye la raya ramai orang datang ziarah rumah, semuanya memerlukan ongkos (takkan orang datang rumah kita tak hidang apa2 kan?)

Semua tu insyaAllah akan menjadi lubuk pahala kita kan, bilamana kita tidak berkira dengan keluarga sendiri.. Lagi2 our own parents..

Thats why dalam Shaklee ni majority husna tengok big why mereka mesti bukan untuk diri sendiri. Mesti untuk memberi lebih.. And im amazed how yakin mereka yang mereka mampu untuk mencapainya dengan asbab Shaklee.

Sounds poyo kan? Hahaha tapi bila kita dah dengar isteri tolong suami langsaikan hutang half million dengan bonus Shaklee, seorang anak mampu tinggalkan kerja hakiki and bergegas pulang ke kampung bila ayah ditimpa stroke and tak gusar kerana ada pendapatan Shaklee, bila itu bila ini you akan meremang and nak merasai nikmat yang sama.



Nasib baik dalam Shaklee, semua orang mempunyai peluang yang sama. We all can succeed and we all can achieve anything we want. Shaklee bukan sekadar business berjual beli malah ianya more thn that. 

Kalau anda masih mencari-carai jalan untuk mengubah hidup dan menambah sumber pendapatan, lets start now. You can just text me :)

Founder of Mikraj Millionaire,
Husna Bazlan
012-2707477

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...