Sunday 4 November 2018

Kulit Berseri Tidak Lagi Mustahil!

Pernah tak korang tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai orang yang mempunyai kulit yang sihat dan berseri?


Perasan tak bila kita jumpa orang yang cantik and kulit sihat ni, aura dorang positive and wonderful lain macam?

Sering kali juga, kita tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menawan. 

Meh sini nak share 4 nutrients penting untuk kulit cantik berseri dari dalam *wink wink



  1. Protein untuk membina kulit yang sihat 

    Badan dihasilkan dari protein and because of that kalau nak kulit yang cantik berseri kita kena make sure kita mengambil pengambilan protein yang lengkap kerana :
    -Membekalkan asid amino yang penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh kita untuk fungsi kulit yang optimum.
    -Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat.
    -Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit. 
    -Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindungi sel-sel kulit dari kerosakan akibat cahaya matahari.
    -Menghasilkan hormone yang sihat dan enzim penting untuk kulit. 

  2. Tingkatkan keanjalan dengan kolagen

    Kolagen adalah struktur penting untuk kulit anda. Ia mengekalkan keanjalan kulit anda dan menghalangnya daripada berkedut, berparut dan menjadi kendut. Berita baiknya adalah badan kita boleh meghasilkannya sendiri. 

    Walau bagaimanapun, apabila usia makin meningkat, jumlah kolagen yang dihasilkan semakin berkurangan dan ianya akan mendedahkan kita kepada risiko kulit berkedut dan kendur. Katakan tidak kepada tanda-tanda penuaan ini dan mulakan pengambilan kolagen sekarang untuk :
    -Kulit yang lebih anjal.
    -Mengurangkan kedutan.
    -Mengurangkan parut. 

  3. Lindungi kulit dari sinaran UV 

    -Kuatkan perlindungan terhadap sinaran UV dengan meningkatkan pengambilan karotenoid harian anda. Karotenoid bermanfaat dalam melindungi sel-sel kulit yang sihat daripada kerosakan sinaran matahari. Ia juga dikenali sebagai "Pelindung Matahari Dalaman" anda.
    -Tingkatkan perlindungan anti-keradangan dari omega-6 (dengan melengkapinya bersama vitamin C.
     
  4. Perlindungan Antioksida dengan Vitamin C 

    Vitamin C, yang bertindak sebagai antioksida menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas. Walau bagaimanapun badan kita tidak berupaya untuk menghasilkanvitamin C dan pengambilan vitamin C membantu untuk:
    -Mengurangkan kedutan, melegakan kulit yang kering dan kasar. 
    -Menggalakkan penghasilan kolagen dan regenerasi kulit.
    -Membantu dalam penyembuhan luka. 
    -Mempertahankan kulit daripada radikal bebas. 

  5. Kekalkan kelembapan kulit dengan GLA 

    Kulit yang sihat bergantung kepada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya asid gamma-linolenic (GLA). Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga :
    -Mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
    -Mengekalkan kelembapan kulit.
    -Melawan keradangan
Now cuba imagine bila kita really ambil and consistent semua yang tersenarai diatas ni, boleh nampak dah tak kulit kita macam mana? :)

Nak kulit berseri ni sangat senang guys! Jaga sel kulit kita! Bila kulit sihat memang akan naturally glowing and berseri woot woot! Kalau berminat nak tahu lebih lanjut boleh msg husna je tau. Usah segan usah malu, let me help you hiks!

Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan lah bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan sebarang penyakit.

Anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan pakar sekiranya anda menghidapi sebarang penyakit atau masalah kesihatan untuk tujuan diagnosis dan rawatan susulan sebelum mengambil sebarang supplement.


Pengedar Sah Shaklee,
Nurul Husna,
012-2707477



No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...