Friday 2 November 2018

Halloween

SCARIEST MOVIE EVER!!!!

Scary gila okay cerita ni! Scary tahap terketar2 sisturrr tengok hahaha. Dia bukan scary sebab hantu tau, tapi scary sebab bunuh2 yang tahap kejam. Hua tengah type ni pn boleh bayang lagi betapa psycho nya setiap pembunuhan yang berlaku dalam cerita tu.



I started my month dengan tengok movie Halloween! Gila kan! Memang regret habis, not a good way to start the month sungguh! 😞

Korang dah tengok tak cerita tu? Siapa yang suka cerita thriller or mystery boleh la pergi tengok kot. 

Cerita dia lebih kurang macam boogeyman, this guy pernah commit murder yang dasyat lepastu kena tangkap lepastu dah 20 years berlalu and dia terlepas la. Senang cerita dia nak habiskan pembunuhan dia sebab 20 years back tu ada one girl terlepas. 

Yang husna suka cerita ni kan, that girl yang terlepas yang eventually dah tua dah pun bila that murderer terlepas.. Dia prepare herself! I mean walaupun dia dah terlepas tapi everyday dia menjalani hari dia dengan belajar cara mempertahankan diri.



Belajar menembak
Belajar menumbuk and all
Even her house pn penuh dengan segala senjata

And when that day came, dia berjaya menumpaskan that psycho killer dengan sangat mudah! Its not easy tau sebab laki tu memang gagah and kuat and psycho teruk haha. So that lady mampu menumpaskan tu memang woah! Haha

Memang betul la orang cakap kan, tak kira lah siapa awak or even apa history and background awak or macam mana awak dibesarkan.. Kita semua ada peluang yang sama untuk berjaya selagi kita berusaha and nak. 

Dimana ada usaha, disitu ada kejayaan. Buktinya that lady yang tua pn mampu mengalahkan orang gila yang gila bunuh orang! Jadi kalau kita nak business pn janganlah rasa kita ni tak boleh or kita tak ada basic or kita compare kan diri kita dengan orang lain, no no dont do that! Kita semua ada peluang yang sama untuk berjaya tau!

Eh tiberr termasuk business haha. But seriously though itu yang buat husna terkesan hehe. Jadi mehlah kita sama2 berusaha gigih untuk mengakhirkan 2018 dengan pengakhiran yang baik.


Untuk diri kita, even tak ada boogeyman nak mai pn kita kena prepare diri dari dunia yang makin mahal. Bukankah itu lagi ngeri dari boogeyman? :p

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...