Thursday 12 July 2018

Whats your perspective?

Siapa kat sini ada instagram? Hehehe sejak semalam tengah kecoh pasal orang semua macam buat soal jawab kat IG. 

Dia macam bagi chance siapa nak tanya kita apa2 boleh tanya kat situ. Hehe husna tak buat lah.. Takut kang orang tanya soalan2 yang personal and husna tak nak jawab so nak elak baik tak payah buat terus haha. 

Tapi husna ada lah jugak usha mereka yang buat nii.. Ada one part yang menarik perhatian husna. Soalan ni ditanya pada seorang yang sangat popular and berjaya lah.. Lebih kurang like this, pernah tak dia struggle dalam hidup dia.. 

So this guys (yang popular and berjaya ni) jawab yes dia pernah. Lol obviously lah kan semua orang berjaya mesti akan ada one phase kesusahan dalam hidup dia kan.. So dia cakap dia dibesarkan dalam keadaan yang sangat susah.. Mak dia a single mother and dari kecik memang nak taknak dia kena matang sebab adik2 dia semua kecik lagi so basically time mak dia kerja dia lah yang menjaga. 

Ada one ayat dia yang buat husna terkesan, 
"You can never depend on anyone in life. You gotta be a fighter in order to SURVIVE."



Yes! Nak survive kita tak boleh nak bergantung pada orang lain hatta orang tu mak ayah kita sekali. Ye sekarang boleh lah kita rasa kita ada mak ayah tempat untuk kita bernaung bila kita perlukan and need anything.. Tapi akan datang?

Cuba kalau one day mak ayah kita jatuh sakit?
Cuba kalau one day semua yang mak ayah kita ada ditarik?
Cuba kalau one day mak ayah kita pula yang memerlukan pertolongan kita untuk tempat mereka bergantung?

What will happen then? 

Bangkitlahh. Bangunlah!! We never know. Sentiasalah bersedia lagi2 dizaman yang sangat gawat ni.. Kalau awak taknak berusaha and buat diri awak lebih baik pun, buat lah for your future.. :)


Alhamdulillah husna sangat bermuhasabah diri lepas baca jawapan yang diberikan oleh pihak beliau terhadap soalan yang diajukan. Orang kata instagram ni buang masa.. I guess its not. Hahaha ayat penyedap hati :p

Jom korang! Tak sampai setengah tahun lagi 2018 dah nak berakhir. Apa cerita impian kita? :)

Xx,
Husna Bazlan

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...