Thursday 17 May 2018

RAMADHAN 2018

Husna masih tak percaya and susah nak terima kenyataan. Dah berpuasa dah kita.. Dah masuk bulan Ramadhan bulan yang dinantikan setiap tahun dah kita.. Dah kena pi terawikh setiap malam dah kita.



Persoalannya WHY SO CEPAT? Rasa macam baru je masuk bulan January 2018. K k over. rasa macam baru masuk bulan March. Now dah puasa? Pejam celik nanti raya pejam celik nanti Eid Adha pejam celik nanti dah 2020. 

Allahu Akbar. Memang kiamat dah nak tiba :/

Semalam waktu terawikh otw back husna borak dengan mama ;

Me : Cepatkan dah puasa kan ma? Still cannot believe dah masuk Ramadhan.

Mama : Kan? Mama pun sama.. Tapi selalunya minggu pertama je kita terasa lepastu minggu kedua ketiga kita dha mula adapt and sedar2 dah nak raya. 

Tu yang seram guys! Takut tak sempat nak cukup amalan untuk puasa ni. Takut tak sempat nak baiki mana yang lompong Ramadhan lepas. Takut tu takut ni. 

Tapi husna cuba tenangkan diri.. Tarik nafas.. masih awal puasa lagi ni sempat nak kejar apa kita nak kejar. Ye puasa pun kena lah ada target.. Takkan dalam business je kita nak capai sekian sekian tapi dalam beribadah taknak aim high kan? :)

Luckily kita semua dilahirkan sebagai Ummat Nabi Muhammad! Sebab kan umur kita pendek.. Allah hadiahkan kita malam Lailatul Qadr. Sebabkan waktu hayat kita pendek, Allah bagi kita malam Lailatul Qard yang menyamai kebaikan yang berpanjangan. 

Jadi dari awal Ramadhan ni kita siap2 kan diri.. Dari awal Ramadhan kita rajinkan baca Quran dan bangun malam.. Dari awal Ramadhan kita sebut baik-baik, fikir baik-baik dan buat yang baik-baik. 

Moga Allah perkenankan kita semua untuk merebut malam yang dinantikan.

Selamat Berpuasa semua! :)

Love,
Husna Bazlan

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...