Saturday 24 March 2018

SAMPAI BILA NAK DENGAR CAKAP ORANG?

YE HIDUP NI TAKKAN PERNAH ADIL.

Tapi Allah Sangat Baik dan takkan pernah aniaya kita :). Sekarang ni sangat menjadi issue tentang perempuan ni suka mengikis duit suami.. Duduk rumah tapi nak beli barang mahal. Duduk rumah tak kerja tapi asyik perhabih duit suami.

Sekarang ni kecoh pula dengan orang suka nak judge eee boleh ke awak kerja and tinggal anak kat orang lain? Sebab nak duit awak sanggup tak jaga anak awak? Sekarang ni trend orang menunding jari kat suri rumah and cakap hang belajar tinggi2, dah kerja bagus lepastu berhenti and duduk rumah. Menyusahkan suami saja cari duit, dia rileks kat rumah. And the list goes on and on and on dengan makcik-makcik halia ni. Sekarang pakcik-pakcik pn dah masuk sekali mengata orang.

Apa boleh husna cakap, tak payahlah kisah pasal orang yang dok mengata ni.. Manusia ni semua ada mulut, semua ada sesuatu yg mereka nak katakan. Lagi2 sekarang ni zaman yang semua rasa"kami ada hak bersuara."

Nak kata apa2 pun boleh kata tanpa sempadan.

Tapi... Hanya kita tahu diri kita, apa kita hadapi, apa kita nak. Takyah nak sentap2, kecik2 hati ke nak tak puas hati ke. Semua orang ada pandangan masing2. Dan pandangan2 kita ni bergantung pada siapa kitalah.

Kalau kita rasa inferiority complex (rasa rendah diri tak tentu hala) kita mungkin asyik nak cari salah orang lain, kita mungkin akan selalu memburukkan orang lain supaya kita nampak bagus.

Kalau kita bersyukur dgn apa yg kita ada, kita pun reti nak respect orang lain. Senang cerita tak payah nak kisah sangat orang cakap apa...

Melainkan pesanan2 yg benar2 boleh menjadikan kita orang yg lebih baik di sisi Allah. Kalau takde macam tu, buat apa nak kisah? Orang tu tanggung family kita ke? :)

Regards,
Husna Bazlan

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...