Friday 16 March 2018

KENAPA TAKNAK MAKAN GAJI?

"Dah grad kan? Kenapa taknak kerja? Secure ke bila business ni?"

"Awak kerja kan? Awak rasa awak secure ke kat company tu? :p"

Kenapa tak yakin dengan rezeki Allah. 

Husna masih muda.. Tapi husna bergaul dengan ramai orang yang lebih berumur dari husna. Bila husna ceburi dalam bidang business ni makin ramai yang husna jumpa yang membuatkan husna yakin and teguh business ni merupakan jalan husna.

Kita tak payah tengok jauh.. Tengok negara kita sendiri. Berapa ramai yang kena buang kerja? Berapa ramai yang menganggur? Berapa ramai yang diisytiharkan muflis sebelum umur 40 tahun?

Nazak! Dunia kita tenat! Jadi kenapa perlu persoalkan pilihan kehidupan masing2 ? :)

Husna ada seorang downline yang merupakan seorang guru.. Jadi guru ni gaji bersih bukanlah banyak mana.. Gaji basic je pun tak mampu nak cover commitment apatah lagi nak hulur pada mak ayah.. That was the moment dia realised dia kena buat something.

Hidup susah.. Membesar dalam keadaan yang susah.. Adik beradik ramai. Takkan hanya nak duduk berdiam diri? :)

Jadi dia nekad nak buat shaklee secara online and commit betul2. Bila dia buat keputusan tu tak pandang dah kiri kanan atas bawah.. Jadi ke tak dia hanya serah padaNya. 

Why dia nak buat Shaklee?

  1. Tak nak mengharap extra income daripada sang suami. Nak cuba berdiri sendiri and kali ni dia pula nekad nak bantu kewangan keluarga bersama-sama.

  2. Nak ada savings untuk anak-anak yang kian membesar. 

  3. Nak memberi lebih pada mak ayah dan nak sara mereka tanpa perlu mereka berhempas pulas untuk bekerja lagi.

  4. Mampu berniaga tanpa mengeluarkan modal walau satu sen pun.
Banyak sebenarnya sebab-sebab mereka yang nak berjaya.. Sebab-sebab yang kita sendiri perlu berjaya juga. 

Thats why husna sendiri terpanggil and nak sangat bantu golongan wanita yang kurang berkemampuan.. Yang hanya mengharapkan duit suami. Its not wrong. Husna tak cakap salah.. Sangat mulia pekerjaan duduk dirumah menjaga keluarga. 

But what if anything happen? Kita tak pernah tahu bila Allah tarik nyawa suami kita.. Or kita tak pernah tahu bila kita akan meninggalkan anak-anak kita?

Husna ada kenalan yang suaminya meninggal secara mengejut. Sangat sedih and husna sangat simpati pada my friend. Dia yang hanya mengharap pada income suami hilang segalanya sekelip mata.. 

Business shaklee business yang sangat mudah dan applicable dimana sahaja anda berada! Kita tak perlu keluar rumah, tak perlu nak uruskan postage, tak perlu nak buat resource or anything sebab segalanya sudah disediakan oleh Shaklee sendiri!

Jadi tak salah usaha kita untuk memperbaiki taraf hidup dan menyediakan payung sebelum hujan kan? :)

How to start? Boleh contact husna untuk pertanyaan lebih lanjut.

InsyaAllah husna akan pimpin anda and do this together. 

Salam Kasih dari Husna :)


No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...