Wednesday 6 December 2017

SOALAN2 COMMON NAK KURUS

Hai and Assalamualaikum Everybodyhhh!!!!

Rasa macam dah lama pula tak berblogging. Eh over padahal baru beberapa hari hehe. 

Itu pn husna dah rasa serba salah sebab dah janji nak commit sampai jadi kan 😚

So untuk tebus balik kesalahan husna, today husna nak share and syarahkan soalan2 yang sering diajukan pada husna. 

Topic kali ni kita buat berkaitan kurus ok? InsyaAllah next post pasal skincare pula hiks! Lepas dah fikir panjang pasal soalan mana InsyaAllah husna akan bagi 5 soalan common customers husna bila husna consult mereka pasal kurus yea :D


  1. "Husna, boleh tak kita nak kurus cara natural jeee. Taknak ambil supplements?"

    Hehe bila dapat soalan macam ni husna senyum dulu. Takmau la melenting sebab saya ni penjual supplements kan? So apa husna akan jawab, 

    "Cik, dalam supplement ni tak ada pn bahan-bahan yang akan membuatkan kita jadi tak natural :). Shaklee dah memastikan supplements yang Shaklee gunakan sangat selamat digunakan (siap ada clinically proven and landmark study tau). Kalau tak selamat takkan lah NASA sendiri make sure astronauts mereka consume Shaklee kat atas sana kan?

       


    Jadi meh lah kita bersangka baik and tak ada persepsi orang ambil protein ke supplements ni ke sama macam mereka yang ambil steroid. 

    Ingat, supplements hanyalah pelengkap and penambah nutritions. Kita tak boleh rely 100% kat supplements sahaja ok? 

    Macam kita ambil supplements tapi siang malam kita dok order burger ramli. Tak dan la jugak kan :D. So balance and moderate."


  2. "Husna, boleh tak kalau kita nak ambil Green Tea or Caffein bila kita consume Shaklee ni? Orang kata Green Tea ni bagus untuk kurus hehe."

    Boleh. Apa pula tak boleh. Husna tak minum caffein tapi Green Tea ni merupakan fav husna juga :). Kekadang dalam sehari husna boleh ambil sampai 2-3 uncang tau hehe. 

    Green Tea is good for our body. Dia mengandungi antioxidant yang sangat power untuk membuang free radicals dalam badan kita. Caffein pn lebih kurang sama tapi husna tak berapa berkenan dengan rasanya hehe. 

    Kesimpulannya, tak ada masalah pn nak ambil caffein or green tea cuma make sure kita jarakkan dengan pengambilan supplements kerana takut ganggu penyerapan vitamins yea? :)

    Oh, lagi satu yang tak boleh ambil green tea or caffein ni bila ianya beserta dengan gula or susu or even whipped cream tu! Yums but Gemoks! HAHAHA

  3. "Hmm taknak lah ambil supplements. Memula memanglah kurus, nanti bila dah stop ambil confirm naik balik badan tu 😣."

    Biasa tak dengar ni? Husna selalu sangat dapat statement macam ni. Tak boleh nak salahkan orang yang tanya juga sebab ada je few people yang kurus tapi pastu macam kena pam pam and menggelebeh balik badan.

    Pastu berjemaah orang salahkan supplements. Kemain amboi hehe

    Well, the first thing kita dulu kena faham otot tidak akan menjadi lemak sebab dua ni berbeza macam husna and hasan. Pastu kenapa ramai yang menjadi montel lepas mereka stop supplements and senang sangat naik balik lepas mereka dah kurus adalah kerana mereka sendiri tidak menjaga pemakanan mereka cause usually bila kita dah dapat apa kita impikan kita terus take things for granted dengan tak jaga dah pemakanan and tak disiplin dengan diri sendiri. 



    Kesimpulannya, bukan sebab supplements badan kita yang dah kurus jadi debab. Macam husna, even husna dah lose 23 kgs setahun yang lepas.. I can still maintain walaupun kekadang culas makan vitamin and makan macam setahun tak makan bila hari raya hehe. Cuma macam husna tekankan, vitamins ni membantu kita dari segi bagi cepat kenyang and fat burner semulajadi. Tapi kalau dah taknak ambil pn tak ada masalah, cuma make sure jaga pemakanan ok? :)

  4. "Husna, kalau nak kurus ni kita memang kena tinggal terus ke minuman yang sejuk2 ni?"

    Pernah sekali husna post husna bancuh ESP Shaklee dengan ice and ada customer msg husna tanya boleh ke minum dengan ice? Bukan akan buat perut buncit and gemok ke?

    Err setahu husna yang tak boleh minum sejuk2 ni time kita berpantang je haha. Kalau nak kurus ke nak maintain kurus ke tak ada masalah pn nak minum minuman yang sejuk beku. Kalau kita tengok secara science pn, ice tu kan daripada air sendiri dan water has no calories. 

    Kalau banyak minum and buncit pn tu buncit air je lah yang mana ianya senang dikempiskan balik through air kencing, peluh dan pernafasan. 

    In fact kalau korang nak tahu, ais ni meningkatkan metabolism sebab bila kita minum minuman yang berais, badan perlu bekerja untuk mengembalikan suhu badan kepada suhu asal. 

    Jadi lepas ni jangan risau nak minum ais ok? Yang jadi issue kalau kita minum ais yang dah dibekukan dari air coke hek hek. 

  5. Protein Shaklee kan based dia soya, kalau saya lelaki and minum soya akan buatkan saya jadi Pondan / Nyah / Bapok / Mandul ke?

    Ramai orang assumed soya ni hanya untuk wanita sahaja. Lelaki cukup takut nak ambil soya sebab katanya boleh buat mandul and kurang jantan. 

    Tolong faham yang soya tidak akan mengurangkan hormone testosteron dalam tubuh lelaki. Kajian menunjukkan lelaki yang diberi soya untuk tiga bulan, kadar hormone jantan mereka tak berkurangan langsung! 

    Malah protein shaklee mengandungi isoflavone yang akan melindungi anda dari serangan jantung yang mana sangat tinggi percentage nya dikalangan kaum adam.
Faham ye semua? Setakat ni insyaAllah husna share lima soalan ni dulu. Akan datang kita up kasi sepuluh pula yea? Hehe.

Supplements bukanlah punca untuk anda kurus dalam sekelip mata.. Tapi ianya sangat membantu untuk mempercepatkan process disamping memastikan badan tetap mendapat nutrisi yang secukupnya. Jadi kita kurus secara sihat. Hehehe.


(SET KURUS IDAMAN KALBUKU)

Thanks for reading guys!

Husna,
{1127918}
012-2707477


No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...