Thursday 30 November 2017

WANITA - GLA COMPLEX

MENGEKALKAN KESEJAHTERAAN DALAMAN.



GLA Complex : Diformulasi khas untuk membantu wanita mengekalkan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan. 

Jika anda mahukan keselesaan dan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan anda, GLA (Asid Linolenik Gamma) adalah jawapan yang anda cari. GLA adalah asid lemak penting Omega-6 yang digunakan oleh tubuh anda untuk menghasilkan prostaglandin - bahan yang membantu mengawal-atur pelbagai proses tubuh. 

Malah, ia amat bermanfaat untuk setiap wanita di semua peringkat umur. 

PERBEZAAN GLA COMPLEX SHAKLEE


Kebanyakan GLA (gamma - linolenic asid) tersedia dipasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO), manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. 

Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan. 

Setiap kapsil mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh Shaklee, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun kedalam sel dan tisu. 


KEISTIMEWAAN GLA COMPLEX SHAKLEE



Diperolehi daripada minyak borage, yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%), tulen dan semula jadi dalam bentuk yang sangat mudah diserap. 

Diformulaso khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega - 6), minyak biji bunga matahari (satu sumber asid lemak Omega - 6), dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit. 


MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX 


  1. Herba tradisi yang dipercayai 

    Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. 

  2. Mengawal selia estrogen dan testosteron

    GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara. 

  3. Melambatkan menopaus

    Memperbaiki keadaan menopaus selerti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda. 

  4. Memperbaiki prostatomegaly

    GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 

  5. Menghalang komplikasi diabetes 

    Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

  6. Menghalang tekanan darah tinggi

    Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelakkan masalah jantung seperti myocardial infarction.


#FaktaMenarikShaklee

GLA BUKAN SAHAJA UNTUK WANITA

Ramai orang bersalahanggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita. Sebenarnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan. 




*produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 

Husna,
{1127918}
012-2707477

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...