Wednesday 29 November 2017

KELEGAAN - PEPPERMINT - GINGER PLUS

LEGA DAN TENANG 

Peppermint ginger plus : Pudina dan Halia yang digunakan secara tradisional dan turun temurun untuk sensasi menenangkan dan melegakan perut. Ia juga boleh membantu melawaskan penghadaman. 



PERBEZAAN PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE

Peppermint ginger plus Shaklee mengandungi formulasi empat herba termasuk pudina, halia, jintan manis dan jintan hitam untuk membantu penghadaman dan melegakan kembung perut. 

Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur dihasilkan di bawa prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini. 

Secara klinikal, ianya sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman. 

MANFAAT UTAMA PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE

  1. Pudina :

    Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. 

    Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi. 

    Pudina juga meransang pengeluaran peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas. 

  2. Halia 

    Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Hali meransang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung serta selepas melahirkan anak. 

    Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita ; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk. 

    Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat / mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan atau pengembaraan.

  3. Pokok Adas (fennal) :

    Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus. 

  4. Cekur Manis (anise) :

    Digunakan oleh orang-orang Mesir Purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. 

    Meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit 

    Melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut. 


*produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Husna,
{1127918}
012-2707477

No comments:

Post a Comment

Shaklee KL disini

 Hello and Assalamualaikum! Alhamdulillah masuk tahun ni dah lebih lima tahun husna berkecimpung dalam dunia Shaklee ni.  Niat asal hanya ma...